De e-mail van het contactformulier komt niet aan
Als er geen foutmelding verschijnt na het klikken op de verstuur-knop van het contactformulier, dan worden de e-mails correct aangemaakt en verstuurd door het systeem.
Er zijn verschillende redenen waarom die e-mails dan toch niet correct arriveren. De ene oorzaak komt vaker voor dan de andere. Hier staan de oorzaken, in volgorde van waarschijnlijkheid:
- Een spamfilter houdt de e-mails tegen.
Check je spamfolder. Als je e-mail daar inderdaad in terecht is gekomen, probeer dan in te stellen dat je mailprogramma dergelijke e-mails nooit als spam aanmerkt. Sommige mail-programma's werken met whitelists, of er kunnen speciale regels worden ingesteld die worden gevolgd als er een e-mail binnenkomt.
- Ingestelde e-mailadres klopt niet,
Is er nog nooit een e-mail bij je aangekomen vanuit het contactformulier, dan kan het zijn dat je webbouwer niet goed heeft opgelet. Neem contact met 'm op en laat 'm checken of het gewenste e-mailadres staat ingesteld als ontvanger voor het betreffende contactformulier.
- Mailserver verstuurd geen interne e-mails.
Dit is een wat technischer verhaal en staat hier vooral om compleet te zijn. Een enkele keer komt het voor dat een mailserver niet correct omgaat met e-mails als ze door de webserver (met dezelfde domeinnaam) worden aangemaakt en verstuurd.